Туристически клуб Тинтява

Награди за Туристически клуб "Тинтява"

В рамките на 71. Национален туристически поход "Козлодуй-Околчица", учениците при Средно училище "Христо Ботев"- Враца активно участваха и взеха призови места в дисциплините 'Екология" и "Художествена самодейност". Техни ръководители и наставници бяха Павлина Павлова и Васил Василев.

Изкачаване на Черни връх

На 27 и 28 февруари младите ботевци от туристически клуб „Тинтява“ с ръководители Мария Йолова и Илонка Данковска покориха поредния връх. Този път те изкачиха Черни връх, който се намира на 2290м над морското равнище в планината Витоша. Основната част от групата се състоя от ученици от 8 клас, както и няколко шестокласника. Най – големите участници от 10б клас даваха кураж и оказваха помощ на по-малките си съученици. С усмивки, топло облечени и сити учениците извървяха пътя до хижа „Планинарска песен”. На връщане, изпълнени с емоции, посетиха Драгалевския манастир, запалвайки свещичка за здраве и благоденствие.
Браво на всички момичета и момчета за куража, силата и смелостта! За пореден път доказвате, че няма невъзможни неща. Благодарим на кака Цвети, планинският ни спасител и на водача ни Е. Филипов, които ни показват най-красивите кътчета от България.

За туристите - призово място от национална изява

С най-много награди от врачанските училища се завърнаха туристите ни от язовир Копринка. Те взеха участие в 13. Национален преглед на туристическите умения и сръчности за учащи за приза „Кристален еделвайс“, който се проведе в дните от 19 до 21 юни.
Учениците спечелиха призовите места в: стрелба с лък, теглене на въже, майсторско управление на велосипед, художествена самодейност и в състезанието „Познавам ли моята България?“. С индивидуалните си постижения класираха отбора на престижното 3. място в националната надпревара.

Зимен преход до Седемте рилски езера

Преди петдесет години  в  училище  ,,Христо Ботев” се създава туристически клуб ,, Тинтява ”. Той съчетава туризма с обучението и способства за изграждане на другарски отношения. В продължение на години ние успяваме да разгледаме голяма част от неповторимите красоти на България и да съхраним тези впечатления за цял живот . Всеки месец клубът организира екскурзии и туристически походи до различни дестинации, предварително планувани. Все повече ученици са примамени от дейността и изявите на клуба.
            И тази година бяхме в сърцето на Рила до емблематичните рилски езера. Като Вазов спокойно можеше да заявим „ сега съм у дома, в сърцето съм на Рила“. Не знам кога той се е докоснал до съвършената красота и спокойствие, но нашият преход се проведе през месец октомври . Очаквахме да е златна есен, но се оказа снеговито време. Групата ни се състоеше от петдесет човека,тя включваше ученици от шести до дванадесети клас и нито възрастовата разлика, нито лошото време успяха да ни спрат. В преходите малките успяваха да поддържат темпото на големите. Възпрепятствани от лошото време, не успяхме да посетим всичките седем езера. Първия ден видяхме Горно и Долно рибно езеро, втория ден, даже през мъгла,  пред нас се ширна красотата на Трилистника и Близнаците. Успяхме да стигнем до нашата крайна дестинация и видяхме част от Бъбрека. Изненадани от дълбоката снежна покривка и стелещата се мъгла, но не се отказахме. Макар и малко изморени от преходите  и дългите игри в снега, вечерите прекарвахме в песни и танци . Екскурзията ни продължи само два дни и цялата група беше много доволна, така че с нетърпение очакваме следващата - хижа Трастеная до Лакатник. Заредени с  положителни емоции и хубави спомени се върнахме във Враца .

Пещера „Тошина дупка” през погледа на Николай Николов от Хб

„В събота ще ходим на една пещера, в която има прилепи!”... С подобен патос започна нашето голямо пътуване... поредният незабравим поход на туристически клуб „Тинтява”. Този път беше малко по-различен... и разбира се ще остане повече време в нашите туристически души. Ще си кажете какво пък му е толкова различно? Та нали ходите, цапате се, лазите и се прибирате с мускулна треска, уморени, мечтаейки за аспирин и разбира се, един добър сън....
Тъй като съм добър, ще ви разкажа една уникална история... история, изпълнена с много емоции и незабравими моменти...

До "Чудните мостове" и обратно - през погледа на Мила Ганецовска от 8б

Преди около месец разбрах, че училището организира от 1 ноември екскурзия (и поход) до „Чудните мостове“ и реших да се включа. Никога не бях ходила там  и очаквах този ден с голямо нетърпение.
                И ето, че той дойде. Тръгнахме рано сутринта с автобус от училище. По време на пътуването беше много весело. Първата ни спирка беше в град Пловдив. Разходихме се из центъра на града, където, освен общината и много интересни магазини, видях и Римския стадион. След това потеглихме към хижата, в която щяхме да нощуваме - „Скалните мостове“. Там аз и моите приятелки се настанихме. До вечеря ние си направихме нещо като мини купон - замервахме се с възглавници, разказвахме си страшни истории и въобще си прекарахме много забавно. Вечерта се забавлявахме на дискотека. Беше весело и стояхме до късно. Освен това, се запознахме с група от Крумовград, които бяха отседнали в същата хижа.

Близка и прекрасна дестинация - Карлуково

Разходка до Карлуково през погледа на Гергана от 9 г клас
Аз - Гергана, Г-жа Кеманова, Г-жа Лекова, Александра и Марио от 10 г решихме да си направим една разходка до Карлуково.
Времето беше невероятно, грееше слънце. Отидохме до хижата и там се запознахме с група ученици и техните учители от Червен бряг . Те ни предложиха да се разходим с тях, понеже не познаваме района . Групата от Червен бряг ни заведе на много красиви места, едно от тях беше скалният манастир „ Св. Марина “.

Три незабравими туристически мероприятия в края на учебната година

От 27 май до 2 юни се проведе 66-ият Национален туристически поход „Козлодуй-Околчица”. В него за петдесет и четвърти път взеха участие ученици от туристически клуб „Тинтява” при СОУ „Христо Ботев”.
Включиха се 30 ученици от шести до дванадесети клас. Към  лагера се присъединиха и бивши наши възпитаници, сега студенти.
Походът започна  с проливен дъжд, но това не смути духа на Ботевци.  По време на първия преход от Козлодуй до Софрониево валеше мокър, студен дъжд.  Мокри до кости, газихме локви  кал, но благополучно финиширахме. Вечерта имаше спортно-туристически  игри, на които нашите ученици завоюваха първо място.
През втория ден преминахме от Софрониево до Борован. После времето беше променливо, но ведрото настроение не напускаше нашия лагер.
Въпреки трудните условия, влагата и дъжда нашите ученици като истински туристи издържаха  на всички изпитания и доказаха, че са истински наследници на Ботев.

От  22 до 24 юни група ученици от туристически клуб „Тинтява”  взе участие в Националния събор на туристическите сръчности, организиран  за десета поредна година от БТС.  Той се проведе на язовир „Копринка”, близо до Казанлък. В него взеха участие 28 групи от ученици и учители от цялата страна. Групата тръгна от Враца заедно с ученици от СОУ ”Никола Войводов”. Посетиха къщите-музеи на Иван Вазов в град Сопот и на Христо Ботев в Калофер. На събора пристигна и група от СОУ „Отец Паисий”.

Поход до Околчица

Врачани и много наши сънародници се качват на Околчица на 2 юни. Но тази година Ботевци - ентусиасти изминаха пътя към върха "по никое време". Защото походът е част от програмата за отбелязване на юбилея.

Туристически походи

Много снимки и др...
През учебната 2010-2011 туристическият клуб започна своята  дейностс отчетно събрание през м.Октомври.Бе отчетена дейността на клуба през  изминалата учебна година и бяха приети нови членове. Можем само да се гордем, че привлякохме много нови  членове. В клуба членуват  ученици от 8 до 12 клас.Още през м.Октомври  клубът направи първия си пешеходен преход  до м.Речка,който вече  е традиция. Участваха ученици от 5 до 12 клас. Следващата туристическа проява беше до местността Боров камък. Минахме през красива екопътека по мостчета и под водопада Боров камък. В прехода участваха предимно ученици от 8 клас, които трябваше да покажат своята физическа готовност и  желание за туризъм. С гордост можем да кажем, че се справиха блестящо.

Като награда за доброто им представяне през месец Декември  бе организиран и двудневен пешеходен преход  до хижа Трастеная в Лакатнишкия балкан. Маршрутът  включваше пътуване с влак до гара Лакатник и пешеходен преход до х.Трастеная. Преспахме в хижата и на сутринта потеглихме за манастира ”Седемте Престола”.Пътят минаваше през красиви местности, покрити със сняг. На този преход стана и опознаване на старите  с новите туристи и се осъществи приемственост между тях.

През месец Февруари имахме 2 изяви. Първата беше еднодневен преход  до манастира „Иван Пусти” , където се разходихме по екопътеките до Калето и Постницата. Участваха ученици от 8 до 12 клас.

Участвахме в зимния празник в местноста Колониите. С малка група ученици от 8 и 12 клас осъществихме пешеходен преход. Беше истинско изпитание.